Geplaatst in Uncategorized

Promotioneel drukwerk

Vele drukkerijen hebben zich met de komst van de computer en het internet afgevraagd of drukwerk nog lang zal voortbestaan, of dat alles uiteindelijk gedigitaliseerd zal worden. Vele drukkerijen zoals bijvoorbeeld drukkerij Kaatsheuvel hebben naast het drukwerk aanbod ook de mogelijkheid tot ontwikkeling van websites e.d. Met de komst van het internet en vooral social media is er onder vele drukkerijen de vraag of het nog wel zin heeft om te blijven printen en drukken en niet de focus meer op het digitale/ online marketing te leggen. Toch blijkt dat mensen in de huidige samenleving zeker nog niet zonder drukwerk kunnen. Er worden in Nederland heel wat flyers, billboards, en posters gedrukt. Voor veel mensen is het toch belangrijk om iets voelbaars in de hand te hebben. Stiekem en onbewust zijn er veel mensen die de structuur van het papier aftast en daarmee ook de kwaliteit van het papier en drukwerk beoordeeld. Een visitekaartje bijvoorbeeld is nog steeds erg in trek en een kwalitatief mooi ontworpen en gedrukt visitekaartje is voor veel mensen nog van groot belang. Door het gebruik van drukwerk is het soms ook makkelijker om een bepaalde doelgroep te bereiken. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het flyeren in een bepaald gebied of een bepaalde wijk. Via flyers is deze geografische groep makkelijker te bereiken dan bijvoorbeeld via e-mail. Verder kun je er ook niet vanuit gaan dat iedereen actief is op internet en een e-mail account heeft. Zeker de oudere generatie is zeer gevoelig voor flyer en folder materiaal.